Bu araştırma, Maurice Ravel’in À la manière de Borodineadlı eserini müzikal analiz ve performans pratikleri açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Ravel’in Rus besteci Aleksandr Borodin’in stilini taklit ederek bestelediği bu pastiş eser, Borodin’in melodik, ritmik ve armonik özelliklerini içeren zengin bir müzikal yapı sergilemektedir. Çalışma, eserin form, armoni ve tematik yapısını betimsel ve içerik analizi yöntemleriyle detaylı bir şekilde ele almıştır. Araştırmanın bulguları, eserin ikili form (AB) yapısında Re bemol majör tonunda yazıldığını ve hem empresyonist hem de romantik öğeleri harmanladığını ortaya koymaktadır. Pedal noktaları, genişletilmiş akorlar (7’li ve 9’lu), hemiola ritimleri ve senkoplu melodik çizgiler, eserin Borodin’in stiline güçlü bir göndermede bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca, Ravel’in halk müziği etkilerini ve karakteristik vurgu tekniklerini kullanarak eserin ifade gücünü artırdığı belirlenmiştir. Performans açısından, pedalların dengeli kullanımı, ritmik motiflerin net vurgulanması ve armonik geçişlerde akıcı bir icra önerilmektedir. Dinamik değişimlerin doğru yönetilmesi ve eserin stilistik unsurlarına uygun bir yorum geliştirilmesi, müzikal ifadenin derinleştirilmesi açısından önemlidir. Sonuç olarak, À la manière de Borodine, Ravel’in Borodin’e duyduğu hayranlık ve stilistik analiz becerisini yansıtan bir eser olarakhem teknik hem de müzikal gelişim için piyanistlere rehberlik sunmaktadır. Bu çalışma, Ravel’in eserlerine dair literatüre katkı sağlamanın yanı sıra performans pedagojisi için de değerli bir kaynak oluşturmayı hedeflemektedir.
This research aims to analyze Maurice Ravel's À la manièrede Borodine in terms of its musical structure and performancepractices. Composed as a pastiche that imitates the style of Russian composer Aleksandr Borodin, this work reflectsBorodin’s melodic, rhythmic, and harmonic characteristicswithin a rich musical framework. The study employs descriptiveand content analysis methods to thoroughly examine the piece'sform, harmony, and thematic elements. The findings reveal thatthe piece is structured in binary form (AB) in D-flat major andblends both impressionist and romantic elements. Pedal points, extended chords (sevenths and ninths), hemiola rhythms, andsyncopated melodic lines highlight the piece’s stylistic homageto Borodin. Furthermore, Ravel's integration of folk musicinfluences and characteristic accents enhances the expressivequality of the composition. From a performance perspective, balanced use of the pedal, clear articulation of rhythmic motifs, and smooth execution of harmonic transitions arerecommended. Proper management of dynamic shifts andadherence to the stylistic nuances of the piece are crucial forachieving depth in musical expression. In conclusion, À la manière de Borodine reflects Ravel's admiration for Borodinand his skill in stylistic analysis. The work serves as a guide forpianists to develop both technical proficiency and musicalsensitivity. This study aims to contribute to the literature on Ravel’s compositions while also offering valuable insights forperformance pedagogy.
By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.